گرانترین دامنه های اینترنتی در جهان کدامند؟ چه صاحب یک کسبوکار موجود باشید و چه ایدهای برای استارتآپ دارید، به حضور آنلاین قوی نیاز دارید. معمولاً اولین کاری که مشتری بالقوه شما هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما انجام میدهد این است که جستجوی وب انجام دهد و اگر یافتن و پیمایش وب سایت شما نسبتاً آسان باشد، شانس فروش خود را تا حد زیادی افزایش خواهید داد.
با انجام اکثر خریدها از طریق اینترنت، پویایی بازاریابی به طور قابل توجهی تغییر کرده است و یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روشها برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق یک وبسایت توسعهیافته و نگهداری شده است. از نقطه نظر بازاریابی، میتوانید یک تصویر برند ماندگار با نام دامنه مناسب ایجاد کنید.
در این مقاله به شما خواهیم گفت گرانترین دامنه های اینترنتی در جهان کدام است و در ادامه با مزیتهای آن آشنا خواهیم شد.
دامنه اینترنتی چیست؟
انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین جنبه های ساخت یک وب سایت یا به طور کلی حضور آنلاین است.
نام دامنه یک آدرس منحصر به فرد برای یک وب سایت است که میتوان آن را از طریق ثبت دامنه به دست آورد. معمولاً از یک نام وب سایت و یک پسوند نام دامنه تشکیل شده است. یک دامنه به یاد ماندنی برند شما را تقویت میکند و به مخاطبان شما کمک میکند تا وب سایت شما را پیدا کنند.
نام دامنه معادل آدرس فیزیکی وب سایت شما است. نام دامنه به کاربران کمک میکند تا به جای استفاده از آدرس پروتکل اینترنت (IP) سایت شما را به راحتی پیدا کنند. نام های دامنه متشکل از یک نام و یک پسوند، بخش کلیدی زیرساخت اینترنت هستند. به بیان دیگر نام دامنه یک آدرس منحصر به فرد و آسان برای به خاطر سپردن است که برای دسترسی به وبسایتهایی مانند «google.com» و «facebook.com» استفاده میشود. کاربران میتوانند با استفاده از نام دامنه به لطف سیستم DNS به وب سایتها متصل شوند.
چه عواملی باعث گران شدن یک دامنه میشود؟
ثبت نام دامنه اولین قدم برای ایجاد حضور آنلاین برای کسب و کار است. این اولین قدم برای فروش آنلاین و افزایش پتانسیل درآمد کسب و کار شما است. با این حال، هزینه یک نام دامنه میتواند برای بودجه یک کسب و کار در حال رشد گران باشد. عوامل زیادی در هزینه نام دامنه وجود دارد. در مورد پنج عامل هزینه ای که هزینه نام دامنه را تعیین میکند در زیر بیاموزید تا پول بیشتری را در حساب بانکداری وب کسب و کار خود نگه دارید.
۱- عوامل سئو
هزینه یک نام دامنه تحت تاثیر سئو دوستی آن است. اگر آدرس وب سایت حاوی یک کلمه کلیدی محبوب باشد، قیمت آن را افزایش میدهد. این یک بهینه سازی آسان SEO است که بسیاری از خریداران نام دامنه میخواهند از آن استفاده کنند. بهینه سازی سئو یکی از محبوب ترین استراتژی های کسب و کار دیجیتال برای ایجاد و رشد حضور کسب و کار آنلاین است. اگر نام دامنه مورد نظر شما یک کلمه کلیدی محبوب باشد، مطمئناً بر هزینه های شما تأثیر میگذارد.
۲- هزینه های اضافی
برخی از ثبت کنندگان نام دامنه پس از خرید نام دامنه، هزینه های اضافی را برای تمدید دریافت میکنند. این میتواند خود را به هزینه های بالاتر نام دامنه برای تجارت در دراز مدت برساند. علاوه بر هزینههای تمدید، ممکن است هزینههای دیگری نیز توسط ثبتکنندگان خاص اعمال شود.
همه این هزینه های پیش بینی نشده میتواند عوامل قابل توجهی باشد که بر هزینه نام دامنه تاثیر میگذارد. اگر میخواهید هزینههای نام دامنه را برای کسبوکارتان کاهش دهید تا حضور آنلاین داشته باشید، توجه به این نکته مهم است.
۳- تقاضای دامنه
میزان تقاضا برای نام دامنه میتواند یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده در قیمت گذاری نام دامنه باشد. اگر یک نام دامنه محبوبیت خاصی داشته باشد و بسیار مورد علاقه باشد، هزینه های آن به شدت افزایش مییابد. هزینه نام دامنه میتواند به قیمت های باور نکردنی برسد. برخی از نام های دامنه میلیونها دلار فروخته شده اند. اگر میخواهید هزینههای نام دامنه را محدود کنید، مطمئن شوید که به دنبال نام دامنه پر تقاضا نیستید. این یکی از مهمترین فاکتورهای هزینه نام دامنه است که باید در نظر گرفته شود.
۴- نوع پسوند
پسوند نام دامنه نیز یک عامل تعیین کننده در هزینه نام دامنه خواهد بود. وب سایت هایی با پسوند .org نسبت به وب سایت هایی که پسوند .com دارند هزینه کمتری خواهند داشت.
به طور مشابه، یک دامنه .edu یا دامنه .net نیز کمتر از دامنه .com هزینه دارد. صاحبان مشاغلی که سعی میکنند هزینه های کسب و کار آنلاین را پس از گسترش کسب و کار تامین مالی جمعی محدود کنند، باید به سراغ نام های دامنه با پسوندهای جایگزین بروند. این یکی از مستقیم ترین عواملی است که بر قیمت کلی نام دامنه تأثیر میگذارد.
۵- طول و قدمت نام دامنه
مدت زمان خرید نام دامنه شما تاثیر زیادی بر هزینه کلی خواهد داشت. هرچه دامنه طولانی تری داشته باشید، هزینه اولیه آن بیشتر خواهد بود. با این حال، شرایط طولانی تر خرید نام دامنه نیز میتواند هزینه نام دامنه را در سال با برخی از اپراتورهای مخابراتی کاهش دهد.
این نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه دارد که در طول سالها سود سهام را به کسب و کار شما بازگرداند. با افزایش درآمد حاصل از فروش آنلاین که با آن دامنه نیز به دست میآورید، به راحتی میتوانید این هزینهها را جبران کنید.
۴ دامنه گران قیمت جهان
۱- Cars.com
در حالی که بسیاری از مردم فروش دامنه های خود را به صورت عمومیگزارش نمیدهند، لیست های برتر متفاوت است. گرانترین نام دامنهای که تا به حال فروخته شده است با قیمت ۸۷۲ میلیون دلار مشخص شد. Cars.com 872 میلیون دلار ارزش داشت.
۲- CarInsurance.com
در این لیست از گران ترین دامنه ها، CarInsurance.com را داریم. این دامنه در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۴۹.۷ میلیون دلار فروخته شد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این دامنه در واقع دارای یک وب سایت در مورد بیمه اتومبیل است.
۳- Insurance.com
Insurance.com در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۳۵.۶ میلیون دلار فروخته شد که آن را به سومین تراکنش گران قیمت دامنه در این لیست تبدیل میکند. مالک جدید آن، شرکت بازاریابی QuinStreet، مسئول چندین تراکنش رکوردشکنی در این لیست است، از جمله Insure.com، Internet.com.
۴- VacationRentals.com
اگرچه دامنههای پریمیوم معمولا کوتاه و شیرین هستند، اما سه رتبه برتر این فهرست در واقع از نامهایی تشکیل شده است که نام طولانیتری دارند. VacationRentals.com در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۳۵ میلیون دلار فروخته شد. مدیرعامل HomeAway، طرف خرید، “تنها دلیل” خود را برای خرید این نام دامنه این است که مطمئن شود “که Expedia نمیتواند آن را داشته باشد”. اگرچه VacationRentals.com از آن زمان نام تجاری خود را به Vrbo تغییر داده است، دامنه قدیمی همچنان فعال و در حال اجرا است.
نتیجه گیری
نام دامنه رشته ای از متن است که به یک آدرس IP حروف عددی نگاشت میشود و برای دسترسی به وب سایت از نرم افزار مشتری استفاده میشود. در زبان انگلیسی ساده، نام دامنه متنی است که کاربر در پنجره مرورگر تایپ میکند تا به یک وب سایت خاص برسد.
جهت خرید دامنه از وب رمز میتواند با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.