از زمانی که گوگل دیگه پیج رنک و آپدیت نکرد معیار های مختلفی برای شناخت سایت های قوی از دیگر سایت ها مشخص شد . یکی از این معیارها که میتوان گفت الان جزء مهمترین معیار ها نیز هست اتوریتی میباشد . ( Page Authority & Domain Authority )
که بالا بودن این معیار نشان از کیفیت ، برتری و اطمینان موتور های جستجو به سایت شما میباشد .
شما میتوانید با استفاده از راه های مختلف آتوریتی سایت خود را افزایش دهید و باعث بهبود رنکینگ سایت خود در موتور های جستجو شوید . در اینجا ما چند مورد از تکنیک های اینکارو بیان میکنیم . با تیم سئو ایزی تو لرن همراه باشید .
۱.افزایش بک لینک های پیج
بک لینک ها بهترین راه برای افزایش پیج اتوریتی هستند . اگر یک پیج تعداد زیادی بک لینک از سایت های دیگر داشته باشد ، پیامی مثبت است برای موتور های جستجو مانند گوگل . گوگل بیشتر از قبل شروع میکند به اعتماد کردن به پیج شما چون خیلی از سایت ها به محتوای پیج شما اطمینان کردند . ( به پیج بک لینک دادند )
در این مقاله میتوانید نکات ساخت بک لینک در سال ۲۰۱۶ را مطالعه کنید .
۲.لینک های دورن سایتی خود را بهینه کنید
لینک های دورن سایتی یا داخلی در افزایش پیج اتوریتی تاثیر دارند . اگرچه ترافیکی که از یک لینک داخلی با پیج رنک پایین دریافت میکنید خیلی مهم نیست ولی اینکار بهتر از کاری نکردن است . سعی کنید در صفحه هایی با اهمیت بالا مانند صفحه اصلی و … لینک داخلی درست کنید .
۳.لینک های خارجی را کم کنید
به یاد داشته باشید هر لینک خارجی ( از سایت های دیگر ) که درون سایتتان قرار میدهید از آتوریتی سایتتون کاسته خواهد شد . این موضوع برای لینک هایی که درون محتوا و یا در کامنت هستند نیز صدق میکند .
۴.لینک های از دست رفته را احیا کنید ( خطاهای ۴۰۴ )
برای پیدا کردن لینک های ۴۰۴ از گوگل وبمستر استفاده کنید و وقتی که این لینک ها را پیدا کردید آنها را به صفحه ی مرتبط و یا صفحه اصلی سایت ریدایرکت ۳۰۱ کنید.
۵.زنجیره های ریدایرکت ( Redirect Chains ) را پیدا کنید و از بین ببرید
بعضی وقتا مشکلات ساده ای درست جلوی روی ما هستند .Redirect Chains یکی از اون مشکلات سادست که حل آن میتواند آتوریتی سایت را افزایش دهد .
این زنجیره نباید طولانی باشد ، بجای چند حلقه ریدایرکت کردن پیج ها به هم فقط پیج اول و آخر را ریدایرکت کنید .
۶.تغییر ریدایرکت ۳۰۲ به ۳۰۱
ریدایرکت ۳۰۲ اتوریتی را به آدرس جدید منتقل نمیکند ، بنابراین از آتوریتی سایتتان کاسته میشود . بنابراین همه ریدایرکت های ۳۰۲ را به ۳۰۱ تغییر دهید .
۷.افزایش رسانه ها یا شبکه های اجتماعی
این یک الگوریتم جدید در موتور های جستجو هست که در حال پذیرفته شدن نیز است . موتور های جستجو شروع میکنند به وزن کردن آتوریتی سایت شما به وسیله تعداد رسانه های اجتماعی و تعداد عضو های آنها ( صرفا فقط تعداد عضو شبکه های اجتماعی مهم نیست بلکه فعال بودن آنهاست که اهمیت دارد ) .به عنوان مثال: توییت های پربازدید ،لایک ها ، تگ ها و … که یک پیج در شبکه های اجتماعی بدست می آورد یک بازخورد مثبت میفرستد برای موتور های جستجو مانند گوگل .
سعی کنید از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، گوگل پلاس ، توییتر و … استفاده کنید و سپس مشاهده خواهید کرد که پیج آتوریتی شما افزایش خواهد یافت .
۸.محتوای سایت خود را بهبود بخشید
محتوا مهمترین چیز بین همه این فاکتورهاست . اما یک حقیقت راجع به موارد بالا وجود دارد اونم اینکه ، یک محتوای خوب بدون پشتیبانی تاثیری در اتوریتی نخواهد داشت ، اگرچه موتور های جستجو تمایل دارند ابتدا رنک محتوای با کیفیت شما را افزایش بدهند .
محتوای شما باید مهم ، با کیفیت و یکتا باشد ( کپی نشده باشد ) تا مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد . همچنین محتوای شما باید در بردارنده کلمات کلیدی مناسب برای بهبود رنک شما در موتورهای جستجو باشد . که همین امر موجب افزایش آتوریتی پیج شما خواهد شد.
۹.پایین نگه داشتن نرخ خروج ( Bounce Rate )
بعد از اینکه تمام فاکتورهای بالا را رعایت کردید ، گوگل و دیگر موتورهای جستجو میخواهند میزان اعتماد و اطمینان کاربران به سایت شما را بررسی کنند .
آیا بازدید کنندگان در پیج مورد نظر می مانند ( سپری کردن یک زمان معقول برای بهره مندی از مطالب پیج ) یا همان لحظه اول پیج را ترک میکنند ؟
پیجی که بازدیدکننده های آن بلافاصله بعد از ورود پیج را ترک کنند دارای نرخ خروج ۱۰۰ % است .
شما باید محتوای خوب و مفیدی داشته باشید تا بازدید کننده کامل متن یا محتوای شما را بررسی کند . از این راه گوگل اعتبار پیج شما رو تایید و پیج اتوریتی شما افزایش پیدا خواهد کرد .
این ها راه های ساده ای برای افزایش آتوریتی سایت هستند که متاسفانه خیلی از ماها رعایت نمیکنیم .